OGRZEWANIE POWIETRZNE WEBASTO

Ogrzewanie powietrzne tzw. „suche” stosowane jest najczęściej w pojazdach dostawczych, ciężarowych, typu BUS ale także w maszynach budowlanych, pojazdach rolniczych, pojazdach specjalnych i wszędzie tam gdzie pozwala na to miejsce. Działają na zasadzie zasysania chłodnego powietrza z wnętrza kabiny (przestrzeni ładunkowej, przestrzeń pasażerskiej), ogrzania go i ponownym wdmuchaniu do wnętrza pojazdu.
Ogrzewanie to może być sterowane przez kierowcę za pomocą niewielkiego panelu sterującego, pilota ale również za pomocą telefonu komórkowego (smartfona), gdzie od najprostszego włącz – wyłącz (on/off) możemy  ustawić moc grzania (zadać określoną temperaturę) ale również zaprogramować agregat powietrzny aby włączył się o określonej godzinie.

Powietrzny agregat grzewczy wyróżnia się dużą wszechstronnością a jego kompaktowe rozmiary sprawiają, że montaż wewnątrz kabiny lub na zewnątrz pojazdu jest szybki i prosty.

Agregat szybko ogrzewa powietrze wewnątrz pojazdu oraz w przestrzeni bagażowej i utrzymuje temperaturę na żądanym poziomie, nie emitując przy tym niemal żadnego hałasu. W zależności od potrzeb, ogrzewanie można nastawić na zamknięty lub otwarty obieg powietrza. Niewielkie wymagania w zakresie konserwacji, proste serwisowanie oraz niskie koszty eksploatacji to mocne argumenty dla każdego profesjonalnego użytkownika.
 

PRZYKŁADOWE INSTALACJE OGRZEWANIA POWIETRZNEGO
 


       Agregat powietrzny zamontowany w pojeździe typu BUS.

Agregat powietrzny zamontowany w aucie dostawczym.


                  Agregat powietrzny zamontowany w pojeździe ciężarowym.

        Agregat powietrzny zamontowany w pojeździe specjalnym (ambulans).


                  Agregat powietrzny zamontowany w maszynie budowlanej lub w maszynie rolniczej.


ZASADA DZIAŁANIA AGREGATU POWIETRZNEGO

Uruchomienie agregatu (ogrzewania) powoduje włączenie dmuchawy przewietrzającej komorę spalania, następnie zaczyna się żarzyć element żarowy, który powoduje zapalenie się paliwa podawanego przez precyzyjnie sterowaną pompkę paliwa. Powietrze potrzebne do spalania zasysane jest przez rurę wlotową, następnie gorące gazy powstałe w wyniku spalenia paliwa przepływają przez specjalnie ukształtowaną komorę spalania, po czym są wydmuchiwane przez wylot spalin i rurę wylotową na zewnątrz pojazdu. Zimne powietrze, które ma zostać ogrzane pobierane jest przez dmuchawę a ta wymuszając obieg przetacza powietrze przez rozgrzany wymiennik ciepła agregatu powodując ogrzanie powietrza, które następnie wdmuchiwane jest do wnętrza pojazdu.

Schemat agregatu Webasto Air Top 2000 ST

Opis schematu:

 

  1.    Wlot powietrza do ogrzania
  1.   Obudowa agregatu
  1.    Wentylator gorącego powietrza
  1.    Wylot gorącego powietrza
  1.    Silnik
  1.    Czujnik przegrzania
  1.    Wentylator powietrza do spalania
  1.    Wylot spalin
  1.    Świeca żarowa
  1.    Przewód paliwowy
  1.    Czujnik płomienia (tylko w przypadku benzyny)
  1.    Wlot powietrza do spalania
  1.    Wymiennik ciepła
  1.    Jednostka sterująca
  1.   Komora spalania