OGRZEWANIE WODNE WEBASTO

Ogrzewanie postojowe „wodne” wytwarza ciepło za pomocą agregatu z rodziny Thermo Top, który podłączony jest do układu wodnego pojazdu. W czasie postoju gdy wyłączony jest silnik, agregat Thermo Top podgrzewa płyn chłodzący do temp. około +700C. Następnie za pomocą własnej wbudowanej pompy obiegowej rozprowadza ciepły podgrzany płyn po silniku ułatwiając jego rozruch w zimne i mroźne dni. Ciepło z nagrzewnicy, przez którą przepływa gorący podgrzany płyn przekazywane jest za pomocą dmuchawy do wnętrza pojazdu. Wnętrze pojazdu podgrzewane jest przy pomocy oryginalnej nagrzewnicy oraz kanałów rozprowadzenia powietrza. W efekcie otrzymujemy ogrzane wnętrze pojazdu oraz podgrzany silnik do normalnej temperatury pracy jeszcze przed jego uruchomieniem.

Ogrzewanie postojowe Webasto błyskawicznie usuwa lód i szron z zamarzniętych szyb pojazdu, zapobiega ich ponownym zamarzaniu i zapewnia komfortową temperaturę wewnątrz pojazdu a dodatkowo podgrzewa silnik.

Pozwala to zredukować emisję dwutlenku węgla i tlenku azotu o ok. 50% w porównaniu z „zimnym startem” pojazdu. Zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem chroni akumulator przed całkowitym rozładowaniem. Dodatkowo technologia palnika o wysokiej wydajności zapewnia minimalne zużycie paliwa przez agregat grzewczy, co sprawia, że urządzenie jest przyjazne dla środowiska naturalnego. Korzystanie z uprzednio ogrzanego pojazdu zapewnia większy komfort i przydaje się w różnych codziennych sytuacjach. Czy chcesz wsiadać rano do zamarzniętego samochodu i skrobać szyby? Marznąć w swym aucie po dniu spędzony w pracy lub na stoku narciarskim? W zimie jeździmy częściej samochodem niż się nam wydaje. Policz jak szybko zwraca się zakup ogrzewania postojowego Webasto.

NIEMAL ZEROWE ŻUŻYCIE PALIWA
Zużycie paliwa jest nieznaczne, ponieważ paliwo zaoszczędzone na skutek uruchamiania wstępnie rozgrzanego silnika kompensuje prawie całkowicie większe zużycie w fazie ogrzewania.
Dla silnika benzynowego: ok. 77 groszy (przy cenie 4,50zł za litr i 20 minutowym okresie ogrzewania)
Dla silnika diesla: ok. 46 groszy (przy cenie 4,25zł za litr i 20 minutowym okresie ogrzewania)

KOMFORTOWA OBSŁUGA
Można wybrać dowolny sposób sterowania ogrzewaniem postojowym Webasto. Czy to uruchamianie za pomocą pilota, czy przez telefon komórkowy (smartfon) lub zegar – wszystko możliwe! Każdy ze sposobów zapewnia komfort obsługi!

DOGRZEWACZ SILNIKA
Wiele samochodów z silnikami wysokoprężnymi (diesla) wyposażonych jest fabrycznie w „urządzenie dogrzewające” silnik tzw. „dogrzewacz silnika”, które bardzo korzystnie można zmienić w pełni funkcjonujące ogrzewanie postojowe. Połowa ogrzewania jest już zazwyczaj zamontowana i zapłacona. Rozbudowa dogrzewacza polega wówczas na dokupieniu i zamontowaniu specjalnego zestawu montażowego, wyboru rodzaju sterowania i już możemy w pełni korzystać z ogrzewania postojowego. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą rozbudowy dogrzewacza!

NOWATORSKIE ROZWIĄZANIA WEBASTO
Dwa innowacyjne rozwiązania zestawów modernizacyjnych, które pozwalają dostosować system ogrzewania do indywidualnych potrzeb.
Webasto Individual Quick – dzięki Individual Quick, ogrzewanie postojowe jest podłączone w sposób niezależny od silnika, zatem cała moc ogrzewania postojowego może być wykorzystana do ogrzania wnętrza i rozmrożenia szyby przedniej. Zaletą tego zestawu jest także oszczędna eksploatacja akumulatora.
Webasto Individual Select – zestaw oferuje swobodę wyboru: można szybko rozmrozić szybę przednią i ogrzać wnętrze lub zdecydować się na ogrzewanie oszczędne dla akumulatora. W trybie Combi, ogrzewanie wnętrza traktowane jest priorytetowo, a rozgrzewanie silnika włączane jest z pewnym opóźnieniem. W trybie Standard, ogrzewanie wnętrza i rozgrzewanie silnika rozpoczynają się jednocześnie.
Rozwiązania Individual Quick i Select dostępne są dla modeli ogrzewania postojowego z Thermo Top Evo 4 i 5. Ogrzewaniem z zestawami modernizacyjnymi steruje się za pomocą aplikacji Thermo Call zainstalowaną na smartfonie.

ZASADA DZIAŁANIA AGREGATU WODNEGO
Po włączeniu ogrzewania Webasto, pompa paliwa (zamontowana jako element ogrzewania postojowego) dostarcza paliwo ze zbiornika paliwa do agregatu grzewczego Webasto, gdzie następuje automatyczny zapłon. Płomień w komorze spalania rozgrzewa wymiennik ciepła. Równocześnie system pobiera powietrze potrzebne do spalania z zewnątrz a odprowadza spaliny z agregatu na zewnątrz. W trakcie ogrzewania, pompa obiegowa (jako element ogrzewania Webasto) dostarcza płyn do agregatu grzewczego. Płyn chłodzący przepływający przez wymiennik ciepła jest podgrzewany. Następnie w systemie obiegu płynu, nagrzewnica za pomocą dmuchawy (elementy wyposażenia każdego auta), przekazuje ciepło do wnętrza pojazdu. Po podgrzaniu płynu do odpowiedniego poziomu (ok. 700C) moc grzewcza agregatu jest redukowana (dla oszczędności paliwa oraz oszczędności akumulatora) i przechodzi w tryb czuwania. Pompa obiegowa płynu chłodzącego nadal pracuje i dostarcza ciepły płyn do nagrzewnicy i podgrzewa silnik. Procedura ogrzewania rozpoczyna się automatycznie ponownie, kiedy temperatura płynu spadnie poniżej określonego poziomu. W ten sposób system ogrzewania dostosowuje moc grzewczą do panujących warunków atmosferycznych oraz do indywidualnie ustawionych wymagań. Po wyłączeniu ogrzewania, proces spalania w agregacie zostaje w sposób kontrolowany (przez ok. 2 minuty) zakończony. Urządzenie przechodzi w tryb schłodzenia, po czym jest gotowe do ponownego załączenia.

Schemat agregatu Webasto Thermo Top Evo

Opis schematu:

 

  1.    Czujnik przegrzania
  1.    Płyn chłodzący
  1.    Wymiennik ciepła
  1.    Pompka obiegowa wody
  1.    Czujnik przegrzania
  1.    Pompka paliwa
  1.    Wlot płynu chłodzącego do agregatu
  1.    Wlot powietrza do spalania
  1.    Kołek żarowy
  1.    Blok sterowania
  1.    Podgrzewacz paliwa
  1.    Przewód paliwowy
  1.    Wylot płynu chłodzącego z agregatu
  1.    Wylot spalin
  1.    Silnik dmuchawy
  1.    Komora spalania
  1.    Wentylator powietrza
  1.    Obudowa agregatu